• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkomst UC

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Jag deklarerade i mars men har inte fått nåt slutskattebesked? Ska betala tillbaka. Kommer min årsinkomst inte uppdateras nu i april då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Nej, tidigast i juni (förutsatt att du har betalat in kvarskatten i god tid före det).
Hur menar du "betalat in kvarskatten i god tid före det"? Det är inte avhängigt för fem öre.

Får TS slutskattebesked i juni kommer det således uppdateras i juni. De flesta som får kvarskatt brukar få sina slutskattebesked i augusti och skall betala i november.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Oj , så den måste alltså betalas innan inkomsten uppdateras? Det visste inte jag. Vad surt.

Hur menar du "betalat in kvarskatten i god tid före det"? Det är inte avhängigt för fem öre.

Får TS slutskattebesked i juni kommer det således uppdateras i juni. De flesta som får kvarskatt brukar få sina slutskattebesked i augusti och skall betala i november.
Nej, man behöver inte betala in för att få sitt slutskattebesked i augusti, men vill man ha det i juni så ska man betala in april. Jag har betalat in min kvarskatt i april, sedan deklarerat före 1/5 och fått mitt slutskattebesked i juni två år i rad! Avhängigt???
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Nej, man behöver inte betala in för att få sitt slutskattebesked i augusti, men vill man ha det i juni så ska man betala in april. Jag har betalat in min kvarskatt i april, sedan deklarerat före 1/5 och fått mitt slutskattebesked i juni två år i rad! Avhängigt?
Vad du väljer att göra är din ensak och bör absolut inte förknippas med hur saker och ting fungerar. Väljer TS att få sitt slutskattebesked tidigare har hen därefter tre månader på sig att betala in kvarskatt. Uppdateringen av inkomstuppgifterna är således inte beroende av att han betalar in kvarskatten "i god tid" som du uttrycker det.
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Så mina inkomstuppgifter kan alltså inte uppdateras nu pga att jag har kvarskatt? Trots att jag har deklarerat?
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Vad du väljer att göra är din ensak och bör absolut inte förknippas med hur saker och ting fungerar. Väljer TS att få sitt slutskattebesked tidigare har hen därefter tre månader på sig att betala in kvarskatt. Uppdateringen av inkomstuppgifterna är således inte beroende av att han betalar in kvarskatten "i god tid" som du uttrycker det.
Jag deklarera 16 mars. När får jag då mitt slutskattebesked?
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Vad du väljer att göra är din ensak och bör absolut inte förknippas med hur saker och ting fungerar. Väljer TS att få sitt slutskattebesked tidigare har hen därefter tre månader på sig att betala in kvarskatt. Uppdateringen av inkomstuppgifterna är således inte beroende av att han betalar in kvarskatten "i god tid" som du uttrycker det.
Vad har du för attityd!? Det var ett tips till den som är angelägen om att få sitt slutskattebesked i juni. Uppdateringen på UC är självklart kopplat till när du får ditt slutskattebesked. Visst är det upp till var och en om man vill vänta med att betala till november, men då får man också vänta på uc-uppdatering/slutskattebesked till augusti.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp